Så kan Mfl användas i en mening
- 11 § skall anses vara sådan information av särskild betydelse från konsumentsynpunkt som avses i 4 § andra stycket MFL ( 15 § e-handelslagen ).
- Kataloggruppen bestrider att TDCF : s kataloger är särpräglade eller att de skulle vara att anse som kända i MFL : s mening.
- Dessa påståenden strider därför också mot 8 a § MFL.
- Den påtalade marknadsföringen innebär därför också renommésnyltning och står således i strid med 4 § MFL.
- Om MFL anses tillämplig skall Greenpeace talan därför lämnas utan bifall.
- Avgörande för om MFL bör tillämpas på en marknadsföringsåtgärd är i stället om åtgärden är inriktad på en svensk publik, dvs.
- Vid sådant förhållande kan den påtalade marknadsföringen inte anses som renommésnyltning och otillbörlig enligt 4 § MFL.
- För det fall MFL anses vara tillämplig till någon del är det påtalade materialet under alla omständigheter inte vilseledande.
- Käromålet skall således bifallas då marknadsföringen är misskrediterande för Tele2 och otillbörlig enligt 8 a § MFL.
- Enligt 5 § MFL ska marknadsföring stämma överens med god marknadsföringssed.
Dessa exempelmeningar är från olika tidningar och Wikipedia.