genvägar

Synonym till Lättläst

Kategori: Läsa
Vi har tyvärr inga synonymer till Lättläst.

Men vi har exempelmeningar som innehåller Lättläst som möjligtvis kan ge dig ledtrådar till betydelsen.

    Korsordssynonymer till Lättläst

    En korsordssynonym behöver inte vara en synonym i vardaglig mening utan är en lösning på ett korsord. Dessa behöver inte vara direkt utbytbara som en vanlig synonym är utan ibland är det lite mer av en ordlek, så ta dessa "synonymer" med en nypa salt. Men kanske hjälper de dig att lösa ditt korsord?


    Hittade "lättläst" i en associationsgrupp
    Här har vi samlat ord som associerar med varandra på något sätt, det behöver inte vara exakta synonymer även om de ibland kan vara utbytbara. Inte sällan kan du hitta lösningen på ditt korsord bland dessa associationsord.

    Tyvärr har vi inte korsordssynonymer för Lättläst.

    Så kan Lättläst användas i en mening

    • Eller till någon som har ändrat en bok till att bli mer lättläst.
    • Det här är en lättläst version av informationsbladet Handikappolitik i Sverige från Socialdepartementet.
    • Den är inte lättläst.
    • Boken är, trots att den är faktaspäckad, lättläst och trevligt skriven och rikligt försedd med värdefulla tabeller.
    • LSS finns lättläst på www.lattlast.se Den andra lagen heter LASS, lagen om assistansersättning.
    • Vårt förslag är att Myndigheten för tillgängliga medier, MTM, ska jobba med lättläst.
    • Nu vill regeringen stänga Centrum för lättläst.
    • Varje vecka skriver vi en ny artikel på lättläst svenska.
    • Hon undrar varför Centrum för lättläst kanske ska läggas ner.
    • Läs också : Partierna tycker att lättläst är viktigt Nu bestämmer politikerna om 8 Sidor Partierna tycker olika om 8 Sidor
    • Centrum för lättläst gör tidningen 8 Sidor och lättlästa böcker.
    • Hon fick frågan om hon ville skriva en lättläst bok som får läsaren att må bra.
    • Den undersökningen heter " Att vara med på riktigt " och finns lättläst.
    • Sidan är inte på lättläst svenska.
    • Texten är omskriven till lättläst.
    • Maria O'Donnell på Centrum för lättläst har skrivit den lättlästa texten.

    Dessa exempelmeningar är från olika tidningar och Wikipedia.

    Mer om ordet


    Lättläst