genvägar

Synonym till Lättläst

Kategori: Läsa
Vi har tyvärr inga synonymer till Lättläst.

Men vi har exempelmeningar som innehåller Lättläst som möjligtvis kan ge dig ledtrådar till betydelsen.

    Korsordssynonymer till Lättläst

    En korsordssynonym behöver inte vara en synonym i vardaglig mening utan är en lösning på ett korsord. Dessa behöver inte vara direkt utbytbara som en vanlig synonym är utan ibland är det lite mer av en ordlek, så ta dessa "synonymer" med en nypa salt. Men kanske hjälper de dig att lösa ditt korsord?


    Hittade "lättläst" i en associationsgrupp
    Här har vi samlat ord som associerar med varandra på något sätt, det behöver inte vara exakta synonymer även om de ibland kan vara utbytbara. Inte sällan kan du hitta lösningen på ditt korsord bland dessa associationsord.

    Tyvärr har vi inte korsordssynonymer för Lättläst.

    Så kan Lättläst användas i en mening

    • LSS finns lättläst på www.lattlast.se Den andra lagen heter LASS, lagen om assistansersättning.
    • Centrum för lättläst gör 8 Sidor och lättlästa böcker och information.
    • Myndigheten ska också ta reda på forskning om lättläst och se till att fler lär sig om lättläst.
    • I juni ska politikerna i riksdagen bestämma om framtiden för lättläst.
    • Detta är en lättläst sammanfattning av Regeringskansliets årsbok år 2002.
    • Vi var också först med att ha en sida på lättläst svenska.
    • Det är Studieförbundet Vuxenskolan som delar ut Lättläst-priset varje år.
    • Sverigedemokraterna Det handlar om att låta en myndighet ta över ansvaret för lättläst.
    • Centrum för lättläst ska finnas kvar men blir del av en myndighet som heter Myndigheten för tillgängliga medier.
    • Riksdagen bestämde att Centrum för lättläst skulle stängas.
    • Det är Centrum för lättläst som gör tidningen 8 Sidor och sajten Alla Väljare.
    • På Utrikesdepartementets webbplats kan du läsa barnkonventionen på lättläst svenska.
    • Texten är lättläst.
    • Det här är en lättläst sammanfattning av " En nationell handlingsplan for de mänskliga rättigheterna ".
    • Nu vill regeringen stänga Centrum för lättläst.
    • Eller till någon som har ändrat en bok till att bli mer lättläst.
    • Lättläst text på vetenskaplig grund

    Dessa exempelmeningar är från olika tidningar och Wikipedia.

    Mer om ordet


    Lättläst